Bio

Lunchdaten idag var underbar, Fia hakade också på och maten var supergod! Vi åt så mycket att vi nästan sprack.

Ikväll blir det bio med Marina. Allt om min buske ska ses, verkar vara en film laddad med Marina- och Anna-humor! Nej nu ska jag äta middag, om jag får plats med någon dvs.



75072-423


Why don't you just drop dead?

Dagens:




Soundtrack: A little less sixteen candles, a little more touch me


I väntan på SATC...

Blev inte så mycket bloggning idag, har storstädat och rensat! Imorgon har jag lunchdate med min kära vän Jenny. Vi ska äta sushi-buffé (finns bl.a kina, thai också), äta hur mycket man vill för 79:-.
Jag har aldrig varit där men jag har hört att de hart bland den bästa sushin i stan!

Webblogg har verkligen varit jättekrångligt idag, trist.
Nej nu ska jag lägga mig på soffan igen!

Önskeoutfit

75072-419

Jag är verkligen helt fascinerad av blanka silvertights, och för att förstärka effekten så har jag valt att ha svart till och plocka upp det metalliska på naglarna i denna önskeoutfit.
 
Silvertights:
American Apparel
Volymös kappa: Stella McCartney
Blank skinnväska med snygga detaljer: Chloé Bay
Enkel svart t-shirt klänning: Stella McCartney
Svarta Ankelboots med konklack: Bronx
Nagellack: Chanel

Bloggen

Totalt antal unika besökare (IP-adresser): 2841
Kommentarer: 374

Lite statistik från min blogg, är det inte lite trist att det är så många som läser min blogg, men endast väldigt få skriver en kommentar. Kommentarerna kommer väldigt ofta från samma personer dessutom, hmpf. Jag vill ju veta vilka ni är! Skriv något så jag vet vad ni tycker och tänker om bloggen osv.

Kram på er allesammans (vilka ni nu är?!)

5 Oscarsfavoriter

Jag tänker inte sätta betyg på alla underbara klänningar, eller på de inte så underbara heller för den delen. Jag tänker visa de jag tycker förtjänar att visas, för att jag tycker att de är alldeles, alldeles underbara.



Nicole Kidman i en utstickande, underbar röd Balenciaga.


Maggie Gyllenhaal i Proenza Schcouler, hon ser verkligen alltid så lugn och sval ut. Helt klart den som är modigast och alltid sticker ut från mängden, go Maggie go!


Gwyneth Paltrow i en underbar kreation från Zac Posen. Vad kan man säga om Gwyneth mer än att hon är fantastiskt vacker?


Reese Witherspoon i en snygg blåsa från Nina Ricci, ååh vad jag gillar den här klänningen.

Emily Blunt (var bl.a. med i djävlen bär prada) hon bär enligt min mening kvällens snyggaste klänning. Den glittrar, den är enkel, den har färg och får Emily att se enastående ut. Kommer från Calvin Klein om jag inte minns fel?


Nej, duschen kallar, Ciao!


Catwalk match

75072-411
The real deal; Chloé spring 2007 rtw

75072-410
Michelle Williams (tillsammans med maken Heath Ledger) på Best of the Indie Spirit Awards.

Hon är väldigt söt (och modig) i sitt nyklippta hår.

Bild från People


Budgetfynd


Chloé ca. 1500:-

H&M 79.50:-

Jag vet att de inte är identiska men stilen är lik och jag gillar verkligen det grova spännet och det mjuka lädret!

Köpte även dessa, ska bli mina festivalbrillor i sommar.


Nej, nu är det dags för mig att sova, sov endast 3 timmar i natt så jag kan behöva lite sömn.
Ciao!

Tröttis

Sitter på jobbet och äter lyxfrukost (fruktsallad, färskpressad juice och grov fralla med skinka, mmm!).  Idag är jag verkligen trött, var på jobbet 04.15 imorse och började jobba halv fem plus att jag inte sov många timmar i natt. 

Nej min rast är slut nu, back to work.
Ciao!

EN LISTA! :)

Hittade den här listan hos http://ramde.webblogg.se/

10 favoriter:
Färg:
Svart.
Mat: Sushi, Italienskt.
Band: Fall out boy.
Film: Pretty woman.
Bok: För många bra att välja mellan (vad det gäller skönlitterära böcker).
Sport: Golf att spela, hockey att se på.
Årstid: Vår (maj) och högsommar.
Veckodag: Lördag.
Glassmak: Ben & Jerry's chocolate fudge brownie.
Tid på dygnet: Kväll (helst då man precis har gjort sig i ordning för party).

9 för tillfället:
Humör: Segt.
Smak: Kaffe.
Kläder: Svarta mjukisbyxor, svart t-shirt (olearys) och svarta mysstrumpor (är ledig från skolan).
Bakgrund: På datorn? Ett kollage med inspirerande bilder.
Nagellack: Det chockrosa, ska byta till rött eller svart senare, beror på klädval.
Tid: 14.48.
Omgivning:  Allt som finns i ett hemmakontor.
Irritationsobjekt: Allmänt? Min ekonomi.

8 första:
Bästa vän: Petra
Screen name: Vet inte, kan ha varit någon i stil med Anna_89?
Husdjur: 2 undelater.
Piercing: I "flärpen"
Förälskelse: Tror att han hette Mark.
Musik: Spice girls? Och så diggade jag med  när pappa spelade The Beatles.
Bil: Har aldrig ägt någon.
Kyss: Det är en sån typisk sak som man ska minnas, men det gör jag inte, shame on me.

7 senaste:
Cigarett
: Har aldrig rökt, tillhör a non smoking generation I guess.
Mat: Frukost imorse: yoghurt, kaffe och en grov smörgås med ost, skinka och paprika.
Dryck: Kaffe
Biltur: Till skolan igår, åkte med mamsen.
Kyss: Minns inte (så länge sen?!!)
Spelad låt: Hum Hallelujah - Fall out boy
TV-program: Oprah (På en hemmadag är det ett måste)

6 har du någonsin:
Dejtat någon av dina bästa vänner: Nej.
Brutit mot lagen: Inte avsiktligt.
Blivit arresterad: Nope.
Badat naken: Vem har inte gjort det?
Varit med på TV: Nix.
Kysst någon du inte känner: Ja.

5 nej tack:
Kläder:  Säger aldrig aldrig vad det gäller kläder.
Mat: Sniglar
Musik: Hiphop och dansband.
Dryck: Proteinshakes (euw!)
Personlighetsdrag: Övertrevlig.

4 saker:
Du gjorde igår kväll: Pratade med Marina i telefon (2 ½ timme?), kollade på midnattsavsnittet av SATC, färgade håret och läste senaste Elle.
Du kan höra just nu: Endast musik.
Du inte kan leva utan: Fashion, datorn, vänner & familj och kaffe.
Du gör när du har tråkigt: Surfar runt, sjunger högt, pluggar in Ipodden, kollar på tv m.m.

3 personer:
Du kan berätta allt för: Marina, Frida och Åsa.
Du tycker om: Samma som ovan.
Du inte gillar: Jonas (min mentor) Lars (min historialärare som får allt historiskt att verka totalt ointressant) och Lotta (min engelsklärare som är totalt oinkompetent och har gjort så att jag inte har lärt mig någonting i engelska under hela gymnasietiden).

2 val:
Kaffe eller te: Kaffe
Vår eller höst: Vår!

1 önskan: 1 miljard på lotto vore inte helt fel.¨

Nu måste jag klä på mig. Ska åka och hämta bror min, åka hem och vänta på att mamma kommer hem, för att senare åka hem till storasyster för att äta middag och sova där (blir närmre till jobbet då jag börjar 04.30 imorgon, skyller på bra ob och en oförmåga från min sida att säga nej).

Ciao! 

Burberry Prorsum fall 2007 rtw

Sitter och kollar igenom höstkollektionerna, hittar delar och plagg som jag skulle kunna tänka mig ur olika kollektioner, som jag alltid gör. För det händer inte ofta att jag faller för en hel kollektion. Marc Jacobs vårkollektion 2007 var en sådan, lika så Chloés vårkollektion 2005 m.fl.

Nu har det hänt, jag är kär i vart enda liten millimeter av Burberry Prorsums höstkollektion 2007. Skulle inte tveka en sekund att ha på mig vart enda plagg. Precis som jag vill ha det: svart, rockigt blandat med söta detaljer, heltäckande strumpbyxor, höga klackar (påminner om mina!) och många snygga kappor. Hade inte långt till tårarna när jag kollade igenom den, Christopher Bailey vet vad konst är och hur man gör en flicka nöjd.















There is a reason why I want this t-shirt.
75072-404

Bilder från style.com och house of holland


Matt

För att citera en god vän:
 "Jag känner mig helt matt"

Jag känner mig trött på allt just nu; vädret, skolan, jobbet...  Ja, you name it. Jag vill ha vår, nya skor och kläder, inspiration i skolarbetet, ett roligare extrajobb med mer betalt.

OCH om det inte är att kräva för mycket, så skulle jag vilja ha på mig detta:






Edith, du gör mig knäsvag!
Armbandet från Axcent är jag verkligen förälskad i.
Skorna kan jag bara säga en sak om: SÅ JÄVLA SNYGGA, från Dinsko kommer dem.
Leggins från Vanessa Bruno
Klänningen är från h&m's ekologiska kollektion och är verkligen toksnygg, hoppas att den är lika fin i verkligheten.

Någon som har lite pengar över, är rektor på min skola, vet ett schysst extrajobb och är vädergud?

Nej, tänkte inte det va...
Godnatt allesammans, i'm off to sleepyland.

At school

Sitter i skolan och håller på med ett språksociologiarbete, hurray vad kul.
Nej nu víll jag bara hem och sova.

Ciao!


Nicole och Joel



Jag tycker verkligen att Nicole Richie och Joel Madden passar så bra ihop! Dessutom så gillar jag Nic's solglas, hon verkar ha hakat på den runda solglastrenden som Sophie skrev om här!

Give me these shoes



Jag är kär, jag skulle aldrig ha prövat dem. Såhär i sparande tider ska man inte testa grejer "på skoj" eller för att man har ont i fötterna.

Tips från coachen:
Gå inte in i en skoaffär då du har gått i affärer i 3 timmar i höga klackar och prova ett par skor som ser sköna ut, det slutar med att du blir besatt och bara måste ha dem.


Psst 1: Jag är inte hundra vad det gäller jeansen, så jag ska lämna tillbaka dem imorgon om jag är frisk!
Psst 2: Det är ju tur att jag inte vill ha 4 olika par nya skor, dessa faller mig även utmärkt i smaken;


Bruuns Bazaar, Marc Jacobs

Andra paret (de i guld) finns även i svart, man kanske ska köpa dem och ett gäng nitar och fästa dem som på Marc-flatsen?

Tokrosa



Jag har fått många kommentarer om detta lack, haha minst sagt från tjejen i kassan när jag köpte det "jag hade något liknande på 80-talet", jag kände mig verkligen dammig och som om att hon sa "soooo last decade" till mig.. jaja jag gillar det, det är som en accessoar i sig!

Dålig uppdatering på sistone jag vet, jag försöker hinna med alla delar i mitt liv just nu, men det går inte så bra om man säger. Jobbade 32 timmar förra veckan, gick i skolan måndag till fredag, pluggade kvällstid, snabbshoppade (3 timmars shopping med bra resultat!) och försökte att hinna med bloggen, inte så lyckat och nu har jag blivit sjuk, hmpf!

Jag ska bättra mig; lära mig att planera och prioritera och sluta snooza!


Solskenshumör

 




Första raden: Svart topp med knyte, tycker så mycket om den slarviga rosetten, lite som på denna klänning.
Andra raden: Svart klänning med åtdragbart band nertill och fickor, perfekt vardagsklänning!
Tredje raden: Mörkblåa jeans med hög midja (så tajta att jag måste ligga ner för att kunna knäppa dem, det var en syn i provrummet ska ni veta!
Sista raden: Röd sjal med volanger i mjukt material, svarta superglittriga skor (114,50:-, kap eller vad?)

Någon annan som tycker att det har varit strul med publiceringen de senaste dagarna? Skittrögt verkligen.
Nej nu skriker huvudkudden!
Sleep tight and don't let the bugs bite!

Alla hjärtans dag!

Jag tycker att det är trevligt med sånna här dagar. I skolan har man kunnat köpa rosor och kramar till någon man gillar och idag kommer elevrådet att dela ut dessa, söt idé tycker jag!

Ska jobba sen ikväll så det blir nog inte så mycket bloggning! Kanske hinner lägga upp bilder från gårdagen då jag var uttråkad i skolan och frenetiskt knöt turbaner, det är verkligen skitkul! Eller så är jag lättroad.

Idag skulle jag vilja ha det här på mig:


75072-331

Väskan är verkligen toksnygg. kommer ifrån Miumiu
Skorna har jag en förälskelse i! Kommer från Bruuns Bazaar
Jeansen är klassiska Acne
Toppen är ifrån märket Ash
Ögonskuggan (ser ut som paljetter!) är från Chanel

Jag skulle även vilja ha silverlackade naglar med Chanel-lacket men jag lyckades inte hitta någon bild på just lacket,
kika här!

Ha en underbar dag allesammans! ♥
Ciao!

Favoriter

Anna heter jag och jag är bloggberoende! Funderar starkt på att starta AB (anonyma blogglister) och bli den första medlemen, någon som känner för att bli den andra? I så fall kan du svara "Hej Anna".

Mina favoritbloggar är:

  • Sofiaovarlden, Sofias humor och avundsvärda garderob faller mig utmärkt i smaken.
  • L-style blogg, bättre inspirationskälla finns inte.
  • Jojsi, skön tjej från en annan del av (jön-) köping.

Nu blir det kaffe och cityakuten! Heja.


På jobbet

Sitter på jobbet och väntar på tåget hem. Jag är verkligen dödstrött idag, har rensat garderober och städat hela dagen och jobbat från 16.30 tills nu.
Imorgon blir det skola, känner mig så sjukt omotiveriad på den fronten.

Nej, nu måste jag gå, ciao!


Inspiration




Nu vill jag ha vår.


UPDATE!
Ännu en anledning till att jag vill ha vår:

75072-329

Yesterdaaay, all my troubles seemed so far away

75072-320

Gårdagen spenderade jag med en utav mina bästa vänner. Hade en helt underbar kväll med en runda på söder. (Bilden är tokgammal btw, anno 2005 typ).
Idag blir det nog bara en hemmakväll, är jättetrött idag och ska jobba imorron.

Nu ska jag återgå till mitt telefonsamtal med min vän.
Ciao!

För individen

Lite dålig uppdatering på sistone, jag vet.
Gårdagen spenderade jag i romme med skolan. Det är verkligen underbart att åka snowboard och adrenalinkicken ligger fortfarande kvar i kroppen, jag älskar det och jag kan inte hjälpa det! Att få stå på och åka störtlopp ner i en brant backe, då känner jag att jag lever.

Btw, jag läste i veckorevyn för ett tag sen, en utav Ebbas "inne och ute"-listor att det är "ute" att åka snowboard, lite humor att man skriver en sån sak. Jag är så trött på "inne och ute"-listor så att det finns inte. Om du gillar att åka snowboard så gör det, om du klär bra i en viss kjollängd som anses vara "ute" så använd den modellen för att den klär dig. Jag är så trött på folk som följer dessa listor om hur de ska leva sina liv för att vara så "inne" som möjligt.

Gör det du gillar och ha på dig det du vill, det är det som gör dig unik och på så sätt ger dig en personlig stil och får dig att sticka ut från mängden.


If love was a pair of red shoes, well, hang me in rags



Här är bilder på nya kärleken som jag fyndade i förra (?) veckan, toksnygga och kostade nästan gratis. Värsta fyndet. Lite tråkigt är det dock att jag insåg, efter köpet, att halva bloggvärlden äger ett par...

Idag blir det jobb, skulle ha börjat 16.30 men fick förfrågan att komma in 15.00 och jag måste verkligen lära mig att säga nej!

På tal om jobb, Eleonore var på mitt jobb igår (tror att hon köpte en smoothie), jag hann inte gå fram och säga något tyvärr, eftersom att jag precis hade varit på rast när jag upptäckte att hon satt i vår servering. Hoppas att hon kommer förbi igen så att man får en chans att berömma henne!

Nej nu måste jag röja på mitt rum och klä på mig.
Ciao!


Grattis Jenny!

Idag fyller min vän Jenny 18, hurray! Så ikväll blir det fest. Nu ska jag åka in till stan med mina 4 vänner och jag har verkligen zero lust... Jag vill ha pengar!


Shopping cures depression? Well I'm broke...

It's a bag thing...

Jag ska in och klämma och känna hos Schuterman så fort jag får tid... Detta mållösa sparande (förrutom till resor som ska göras i sommar) gör mig lite smått galen.

Jag måste bestämma mig helt enkelt!

Ole, dole, doff...




H&Ms kollektion med ekologisk bomull




Här är några av mina favoriter ur kollektionen. Jag gillar verkligen snitten, färgerna och själva tanken. Vi måste bry oss mer om hur naturen reagerar på giftiga färgmedel, besprayning m.m. Jag vet inte vad ni tycker, men jag känner mig som en bättre människa om jag kan göra någon så litet som att välja ekologiska kläder framför icke-ekologiska!