Udda inlägg

Skivan i torsdags var helt okej, vi dansade hela natten, var hemma 5 och gick upp 8 för att ta mig till skolan.
Jag behöver väl inte ens skriva att jag var något trött i fredags och bara stannade hemma?


Lite pics från tågresan till stan
Bild 1: Jenny visar ett guldlackat finger och Marina hjälper?
Bild 2: Jessie fixar sista sminket


I fredags (trött som få) så var jag i skolan till 13 och begav mig därefter till Norrlandsgatan, närmare bestämt make up store för en make up kurs, hur mysigt som helst (speciellt med tanke på min trötthet så behövde jag lite uppfräschning!) Köpte även armbandet ovan på Topshop, älskar den lysande färgen och när man inte har tillräckligt stor plånbok till det man vill ha så får man köpa liknande...

I lördags var åkte jag hem till mormor för fika och få tillbaka min klänning som hon har sytt upp. Kort är bara förnamnet (heja mormor heja!):
75072-502
Dålig bildkvalité som fasen, jag vet!



I torsdags köpte jag en ny väska, har varit på jakt efter en liknande hur länge som helst och denna goding hittade jag inne på Kappahl (!) för ynka 129:-.

Nej nu ska jag städa mitt rum, yaaay!

Vad händer ikväll förresten?

Studentskiva

Känner mig lite mer vaken och pigg än vad jag gjorde i tisdags, då kändes det som att mina dagar var räknade och jag ville bara lägga mig ner i fosterställning och gråta.

Ikväll blir det studentskiva
med tjejerna, ska bli superkul!

Frågan är vad jag ska ha på mig? Idag blir det en tripp till stan, t-shirt-suget är stort!

Tom

Jag känner mig helt tömd, har ingen energi kvar till någonting.

Med 3 tyskaprov, 1 folkhälsokunskapsprov och engelska glosförhör på ett A4 på samma vecka så är det inte kul att gå i skolan längre.

Ska försöka hinna med att blogga lite imorgon, lugnet före stormen om man säger.
Kvar på terminen:

2 av 3 tyskaprov
Folkhälsoprovet
Psykologiprov (på 3 feta kapitell)
Historiaprov (ingen aning om vad det handlar om ännu)
Svenskaprov (på realismen?)
Matte NP-prov x 2
Engelska NP-prov x 3
Folkhälsoarbete (om en sjukdom, yaaay)
Rapporten

Och det är drygt 20 skoldagar kvar. Hur ska detta hinnas med?


Reafynd

Idag trillade jag in på Wedins med mor min och hittade en väska och en sjal på rean! Regniga dagar kan bli positiva trots allt :)




Psst: Väskan har fina Chloé-kedjor

Ny parfym



Jag har berättat förut om hur jag kan köpa diverse kosmetika prylar till pangpriser eftersom att min mammas kollega har en vän som ansvarar för inköp på taxfreen på Arlanda. Jag har bl.a. köpt mascaror, ögonskuggor, läppglans, hudlotion och parfymer. Idag fick jag erbjudandet att köpa "with love" by Hillary Duff/Elisabeth Arden för endast 200 kronor, jag slog till direkt eftersom att perfymen faller mig utmärkt i smaken.

Jag tror att favoriten har fått kraftig konkurrens.


Dagens mest spelade:
Wouldn't you rather be a widow than a divorcee?
Style your wake for fashion magazines.
Widow or a divorcee?
Don't pretend, don't pretend.

Underbart väder!

Gårdagskvällen spenderade jag med min kära vän M, vi satt på Snaps uteservering och myste!
När vi skulle åka hem så var det tänkt att vi skulle ta sista tåget, men på sl's hemsida stod det en tid som inte gällde i praktiken så vi fick åka nattbuss. Tji fick vi för att vi ville ha trevligt!

Idag har jag varit sjukt trött pga dålig sömn hela helgen. Trots det så tog jag mig till city och shoppade lite, vilket resulterade i:



En marinblå parkas, ett par vita klassiska converse och en gigantisk sjal med underbart mönster (ca. 1x1 meter, på bilden är den dock ihopvikt).

Work hard, play harder

75072-491

Jag är bakis men det gör inte så mycket för att min nya t-shirt är asball.


Dagen

Jag funderar på om jag ska ta mig en tripp till söder idag och spana om Bruuns Bazaar har fått in skorna, på någon form av parkas och kanske en ny t-shirt.

Jag är lite små kluven i parkasfrågan, jag tycker att de är skitsnygga MEN när ska man ha dem? Det ska bli 20-25 grader i helgen, parkasweather? Inte riktigt va...

Vi får se hur det blir helt enkelt, man kan ju lätt ha den i höst innan det är dax för vinterkappan.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen; Do me daily, Christopher Bailey. Hela hösten lång.

Dagens



Blyertsgrå stuprör
Isgrå ny t-shirt från H&M's organic cotton kollektion
Turkos väska

Till; neonrosa naglar, skinnjackan och ballerinor.
Värsta färgglad idag.

Jag fick just ett samtal från en jättegullig tjej som jobbar på Åhlens i Chaneldisken, de kommer inte att få in silverlacket igen, buuuhuu. Nån som vet om det finns kvar någonstans? Jag har nämligen plöjt stan...

Nej nu ska jag åka till skolan för att ha lite idrott (vad gör man inte för att få bättre betyg?!)

How to wear a turban



Vi (jag) hade tråkigt en dag för någon månad sen på en psykologilektion så vi (jag) knöt turbaner.

Jag tror att Fia tyckte att jag var rätt så enerverande, speciellt när jag har tjatat om att hon skulle lägga upp bilderna eftersom att jag tog bilderna med hennes mobil, my bad.


I skolan...

Jag börjar starkt betvivla min egna förmåga att välja saker, för vem fasen väljer USA - Irakkriget då en rapport ska lämnas in om en internationell konflikt?!

My name is Anna and I'm a moron.

Inhandlat



Här kommer bilder på armbanden och skorna jag skrev om. Jag vet att jag skulle ha laddat upp bilderna för flera dagar sen men jag har verkligen varit bloggtrött och haft annat för mig, ska bli bättring, jag lovar!

Armbandet på första bilden är i lite david&martin-stil, varannan bricka är matt. Bild 2 och 3 är på samma armband, jag älskar det flätade och hur de med rött på passar till mitt egenknutna. Ballerinorna fick jag i födelsedagspresent av F, kärlek är ordet.

Sängen. Sova. NU!

Hemsk, väldigt hemsk.

Jag är en hemsk bloggare. Förklaringen är fint väder, ohälsosamt mycket festande, trassel med kamera och det faktum att jag knappt kan skriva från och med idag eftersom att jag stack en kniv mitt i handen imorse då jag ville dela på ett fryst bröd, vilket resulterade i ett jack som är 2 cm brett och var ½-1 cm djupt. Aj är bara förnamnet.

Vi kan väl konstatera att sömnbrist inte är bra för hälsan, brist på sömn gör en galen, eller gör så att man gör galna grejer i alla fall. (På en vecka "ska" man sova 56 timmar, jag har sovit ca. 35)

Jag lever i tron om att min inpacketerade hand gör mig chicare än vad Lindsay var då hon hade (all the time?) bandage:

75072-479

Nu skriker verkligen kudden efter mig och min otrooooligt chica (uppsvullna) hand.
Imorgon ska jag bättra mig, jag utlovar bilder på; nyinköpta armband, nya skor och mitt ny-ommöblerade rum (kanske i övermorgon).

2 alvedon sen sängen, sleep tight and don't let the bugs bite! ;)