At work

Just nu sitter jag på jobbet med en jordgubb/passionfrukts smoothie framför mig, mums! Ikväll blir det troligtvis party, frågan är då what to wear? Jag sov inte hemma inatt och visste inte om att det avr party på g så det blir gråa jeans (levis), vitt linne med tryck (the stray boys), turarmbandet med berlockerna (present från bästa killkompisen), guldarmband samt klockan.

Skriver mer imorgon och jag ska försöka hinna med bilder på allt nytt men jag lovar inget, sry.
Ciao!


Pressinfo Viktor & Rolf for H&M

PRESSINFORMATION  
14 september, 2006

VIKTOR & ROLF FOR H&M HÖSTMODETS MÅSTEN

Viktor & Rolfs mycket efterlängtade dam- och herrkollektion kommer nu att finnas
till priser som de flesta modeintresserade har råd med. Engångskollektionen som
är designad av den holländska designerduon och producerad av H&M kommer att
finnas i ungefär 250 utvalda H&M-butiker på 24 marknader världen över från den 9
november. En damkollektion med 35 plagg kommer att erbjudas tillsammans med en
herrkollektion bestående av 25 plagg. Till detta har Viktor & Rolf också
designat den här säsongens mest efterfrågade accessoarer.   


"Det ser enkelt ut, men det är det aldrig med Viktor & Rolf. Det finns gott om
dolda detaljer, bara för användarens skull. Subtilt och fyndigt på ett grafiskt
och mycket modernt sätt", säger den brittiska moderedaktören Charlotte
Stockdale.


Viktor & Rolf-kollektionen, som visas separat i H&M-butikerna, innehåller en
komplett garderob med skräddade plagg, fritidsplagg och festkläder.
Designerduons omisskännliga intelligens och yrkesskicklighet uttrycks genom ett
kärlekstema. 


Looken är modern couture som möter lyxiga fritidskläder: smoking för dam och
herr, cocktailklänningar, sweatshirts och jeans. 


Färgerna är skogsgrönt, hallonrött, svart, hudfärgat och grått för dam och
svart, mörkgrönt, grått och offwhite för herr. Materialen är ren ull eller
bomull till de skräddade plaggen, ull eller siden till klänningarna, ull eller
angora till de stickade plaggen och bomull till sweatshirts och jeans. 


"Viktor & Rolf for H&M innebär många möjligheter, såväl för kunderna som för
designerna och H&M. Samarbetet är smart. Först lanserade H&M superstjärnan Karl
Lagerfeld, sedan Stella McCartney, som är perfekt för H&M:s målgrupp, och nu:
utmaningen. Viktor & Rolf är hyllade i den internationella modevärlden men
fortfarande ganska okända utanför den. Det här kommer att ändra på den saken",
säger Tim Blanks på Style.com.


Prisexempel dam:
Sidensatinklänning: 798 kr
Jeans: 598 kr
Smokingkavaj: 798 kr
Smokingbyxor: 498 kr
Sweatshirt: 398 kr
Skor: 798 kr

Prisexempel herr:
Bomullsskjorta: 398 kr
Jeans: 498 kr
Smoking: 1998 kr
Sweatshirt: 398 kr
Brogue-skor: 998 kr

För ytterligare information kontakta: 
H&M:s pressjour, telefon: 08-796 53 00.

Ja, lite slöa inlägg är också inlägg och vem vill inte veta mer om designersammarbetet mellan Viktor & Rolf och H&M? Jag fick mailet för ett tag sen men what the hell.
Ciao!

JAG VET!

Hemskt dålig uppdatering, jag vet. Har haft mycket i skolan och varit en hel del på jobbet (26 timmar förra veckan, inte så illa pinkat för en gymnasieelev?).
Bilder på allt nyshoppat kommer imorgon, lite positivitet i alla fall.

Nu: Tyskaläxa, samt analys av en text i psykologin, yeeeay.

Vi hörs imorgon då. Jag hatar att inte ha tid med bloggen, det ska ni veta.
Ciao.

Shoppat

Jag kom hem med en hel del kul efter gårdagens shoppingrunda, dock inte lika mycket som jag hade hoppats på men jag slutade skolan rätt sent så tiden var knapp. Jag lyckades i alla fall skrapa ihop en tröjklänning med hängig polokrage, en svart topp med oversizade ärmar, ett par högklackade svarta platåpumps, en herrskjorta och ett par hjärtformade, supersöta örhängen.

Just nu sitter jag på jobbet, slutar 13 så det blir en runda efter jobbet också.

Dagens funderare:
Vinterjacka? Vilken, hur, var, storlek, sort??? Osv.
Skriv gärna en komentar.

Ciao!


den 13 september 2006

Dagens roligaste:
Elin: "Han har ny stil"
Jag: "Jaha, han tror typ att han är cool i den där kepsen med luvan ÖVER, han känner sig säkert såhär (gör en rörelse ovanför huvudet som ska föreställa en keps som blir vriden åt sidan); Seeeexy baaaaaack yeeah" Trött dag. Trött humor.
Dagens segaste: 4 timmar av dagen har ägnats åt att lyssna på olika människor om valet, först smågrupper i klassen då folk hade redovisningar (2 timmar) och sedan en 2 timmar lång debatt med representanter från alla riksdagspartier, yeeeeaaay. NOT.
Dagens låt: 'Scotty doesn't know', då Jennys telefon ringer.
Dagens humör: Morgontrött, övertrött (en massa skratt), skoltrött (en massa gnäll). Trött sammarfattar nog dagens humör. 
Dagens bästa händelse: Min mobil har lagt av (anledning till att köpa en ny!!)
Dagens sämsta händelse: Min mobil har lagt av (2 dagar innan jag ska köpa en ny)

Nej nu ska jag sussa. 

Psst: PÅ FREDAG SKA JAG SHOPPA GÄRNET!!! 
En funderare: är det meningen att man ska viska om man säger/skriver psst sådär i slutet? Jag kanske ska börja skriva ps med ds på slutet istället, vad betyder ps och ds egentligen?

Sleep tight and don't let the bugs bite ;)

Jag vill också byta statsminister

Någon som vet vart man kan trycka ett egendesignat tryck till en t-shirt?
Om M vinner valet så ska jag allt trycka mig en egendesignad och bära den stolt i skolan och sen kan sossesvinen och vänsterpacket stå där och sätta något i halsen. Arg? Minst sagt.

Tur att jag har dig på min sida Fia :)




75072-83

Klicka på bilden

Oj då Paris

Stackars lilla rika flicka...

Paris


Hon gör visst vad som helst för att synas.


Bild från Hollywoodrag

Day/Night

Det är verkligen skittrist att vara sjuk, sitter och glor på den ena dåliga serien efter den andra. Så för att vara lite kreativ så har jag satt ihop ett kollage, mitt första Day/Night-kollage :) I hope you'll enjoy it.


Day/Night



Day:
Kofta: Mjuk wrap kofta från
H&M
Väska: Cholés underbara Edith
Leggings: Ankellånga från Vanessa Bruno
Peeptoes: Metallic är fint, dessa är från Marc by Marc Jacobs

Svart klänning i satin från See by Chloé

Night:
Skor: Underbara lackpumps från Miumiu
Väska: Också den från Miumiu, visst gör de grymma väskor?
Örhängen: Sjukt snygga från Julie Sandlau
Armband: Snyggt med många, smala armband till denna enkla outfit, dessa är ifrån Nikki Geula


Bilder från net-a-porter och H&M

Skofrosseri

Nu så här mot hösten så känner jag (och en hel del andra antar jag?) hur trött jag är på sommarskor och hur mycket jag vill ha nya fräscha höstskor. Jag kan tänka mig dessa från skopunkten (!) eller dessa snygga, som (om jag inte har fel) var med i Veckorevyn för ett par nummer sedan, de här godingarna, som även finns i svart, skulle inte heller sitta helt fel!
Nej, till nästa helg blir det shopping för då kommer den eftertraktade lönen, can't wait.

So long.

Sjuk :/

Kappa
Idag är jag hemma sjuk från skolan, lillebror har lunginflamation och bästa kompisen halsfluss, så utsikterna för mig är inte så goda om man säger. Därför har jag för en gångs skull tid med bloggen :) Hurray!
Jag surfade runt lite och hittade den här kappan på H&Ms hemsida, visst är den snygg?
Någon som har köpt en och vill berätta om hur den är i verkligheten?