Onsdagsfix

75072-1024

Idag ska jag lämna in min klocka som jag köpte 2006.
 Armbandet gick sönder någongång under någon utgång våren 2007 och jag har varit för lat för att fixa det.

Skinnjacka i Mc-modell

75072-1020


Den här godingen ligger ute på Ellos hemsida för 429:-

SSS (Så Satans Snygg) är den. Har ju redan en skinnjacka, men 429:- för en skinnjacka är inte mkt.

Tål att funderas på.

Nobody said it was easy, no one ever said it would be this hard.

75072-1018



Har inte riktigt haft tid eller ork att blogga i veckan, men såhär såg jag ut i måndags.

Bättre sent än aldrig.

Rubriken: Coldplay - The Scientist

Cut myself on angel's hair and baby's breath

75072-1016

Oh my god. Snyggare kan man nog inte bli.

Jag avundas dig.

Rubriken:
Nirvana - Heart shaped box

Hey that's me and I want you only, don't turn me home again. I just can't face myself alone again.

75072-1014

Idag är jag trött. Jag avskyr torsdagar. Avskyr dem inte direkt mindre sen vi fick vårat nya schema, 08.00-17.20 Däremellan kläms Religion A, Svenska C, lunch på 35 min, Naturkunskap B, Samtidshistoria och Engelska C in.

Och vad ska jag göra nu? Plugga. Why not, man måste ju hålla järnen varma.

Rubriken:
Bruce Springsteen (LIVE!) - Thunder road

Torsdag hela veckan?

Sitter i skolan. Har precis slängt upp affischer till skivan. Känns riktigt nice.

Det är torsdag idag igen, hur hände det?
Det känns som om att jag varje dag går förbi kiosken som ligger vid tåget och aftonbladets löpsedel visar:
"Morden i midsomer med tidningen"
Vilket bara sker på torsdagar. Det känns också som om att jag ivrigt letar fram till sidan 7 i .SE för att läsa
Alex Schulmans krönika varje dag. Även detta sker endast på torsdagar.

Tiden går för fort. That's for sure.

Nej, nu ska jag käka lunch och sluta fundera över tiden.


Dagens

75072-1013



+ kofta, sjal & kappa

Ge dom ett finger och värm min hand (I ett iskallt IKEA-land).



Ja tack. Till skinnjacka, klackar, strumpisar och hatt.

Rubriken: Kent - Pärlor

Nu ska jag röka en cigarett och sen sova.

ASOS står för begäret

Love this pic.

75072-1009
"Hold that diamond necklace in your hand like it came from the supermarket"
said Karl Lagerfeld instructing his model.

I saw you look away, is what you've seen to much to take or are you blind and seeing nothing?




Jävligt snygga människor med stor dos inspiration.
(Att hon på bild 4 har en likadan sjal som jag är onödigt vetande).

Rubriken: Bullet for my valentine - Hand of blood
Bildkälla

Här sitter jag och baddar såren med salt, det går åt helvete med allt.

Jag fick just ont i hjärtat. Riktigt ont.
Jag insåg just att jag inte skiter i det, hade velat vara den som du ringde upp och berättade det för först.

Fan. Varför ska det vara så in i helvete svårt för?



Håret blev bra btw.

Rubriken:
Lars Winnerbäck - Kom änglar

He tastes like you, only sweeter.

75072-1000
Nej jag har inte någon fläck på tröjan. Tror att det är på spegeln.

Idag har jag klipptid, ska kapa topparna bara.
T-shirtklänning: Gina Tricot organic cotton, Hatt: H&M Herr,
Satinleggings: H&M, Nitarmband: Punktshop & Everyday armband: One of a kind

Rubriken: Fall out boy - Thnks fr th Mmrs

När allvaret har blivit ett skämt, när tystnaden skräms, vad är det som hänt?

Jag lider av nån jävla januaridepression. Precis som alla andra i landet-lagom (sverige alltså.)

Spenderade min helg mesta dels på krogen. Det är det enda stället jag kan vara på utan att deppa. I fredags var jag först på söder med Louise och drack öl och sen drog vi till Cafeét.

Igår hängde jag med brudarna till något ställe som två tjejkompisar hyrt. Har inte träffat den ena utav dem sen Alanya, herrejisses vilken lycka det var att se människan.


Rubriken:
Kent (LIVE!) - Sverige (spola fram ca. 6 min)

Now I'm back in the ring to take another swing.



Efter att ha hämtat skivbiljetterna i fredags så tog jag en sväng på stan med A. Hittade dessa två godingar för 29 kr styck inne på Gina Tricot. Gissa om de ska slitas partynätter igenom?!

Rubriken: AC/DC - You shook me all night long


I've got another confession to make, I'm your fool.

75072-993

Jag har velat ha ett par orangea skor sedan H&M sålde de
orangea slingbacksen i mocka. Jag lyckades tyvärr inte få tag på dem. Hittade dessa hos Laredoute, ge mig! Blanka, peeptoe, orange & kilklack.

Klicka hem?

Rubriken: Foo Fighters - Best of you

Flanell och ankelboots

75072-992



Äntligen fick jag in lite flanell i mitt liv. Organic cotton är det också serru. Skorna hittade jag på rea för 149:-. Jag är rätt brasånt. Detta är även vad jag har på mig idag! :) Senare ska jag hämta ut våra skivbiljetter.

Om 109 dagar har vi skiva och studenten äger rum om 133 dagar, det ni, det är lycka!


If love is a red dress, well, hang me in rags.

75072-986

Klänning: Topshop

Rubriken: Maria McKee - If love is a red dress (hang me in rags)

Your promises, they look like lies. Your honesty, like a back that has a knife.

75072-982

Jag fick mitt solsken i alla fall. Är iförd detta istället för min önskan. Ska spana Wayfarers efter skolan idag, vem vet jag kanske kommer hem med ett par! ;)

Ha en underbar dag!

Rubrik:
I won't suffer,
be broken,
get tired,
or wasted,
surrender to nothing,
or give up.
What I started and stopped it from end to beginning.
A new day is coming,
and I am finally free.

30 seconds to mars - Attack

Önskeoutfit

75072-981

Imorgon vill jag ha solsken. Sen vill jag gärna vara iförd detta:
Tee: Lavin (ska fasen trycka och sy en liknande själv!)
Kjol: H&M
Klocka: Casio (be mine!)
Väska: Chloés (snart klassiker) Edith
Strumpisar: H&M
Skor: Burberry Prorsum Fall rtw 07
Solisar: Rayban Wayfarers

Studentklänning

75072-975


Jag pratade med min mormor härom dagen. Den kvinnan kan sy. Jag lyckades i alla fall övertala henne (var inte så svårt som det låter) att sy min studentklänning.
Jag vill ha en rätt så avslappnad klänning, som någon utav modellerna ovan: ärm, kanske någon volang och eventuellt någon detalj med knappar. Vit förstås.

Blommigt från Topshop x 2, prickig med röda knappar från ASOS, och den lila
är min.

Yes please.

75072-974

Solsken, wayfarers, blommig klänning, nypackad reseväska och en utlandsresa!

Kom ihåg mig då

När varje dag känns likadan
och när det skymmer över stan
och när du drömmer
Kom ihåg mig då

När du har varit i alla vrår
och du har testat allt som går och
när du tröttnat
Kom ihåg mig då

Larsa prickar alltid rakt i hjärtat.
Här lyssnar du.

Dagens

75072-965


Mina nya örhängen är underbara. Stjärnor är fint:


Viktor&Rolf, Rika star bag, Maison Martin Margiela

Som nya!

75072-964

Jag lämnade ju som bekant in mina
lackpumps på omklackning och sulning. Jag ska aldrig lämna min skomakare, han är helt fantastisk. Kolla hur skorna ser ut!

Nyckelplagg: Vit herrskjorta

75072-962



Köpte även denna skjorta. Jag inspireras väldigt mycket av Parisiskor på sistone (läs här haha) och kvinnor med Parisisk klädstil. Bland favoriterna finns Joana Preiss, snygg framgångsrik model-singer-actress! Älskar bilden ovan från Flavor. Hade en liknande outfit häromveckan, men jag vill åt det krispiga, rena som finns i en vit skjorta mot det svarta lädret. Galet snyggt!

Gårdagens

75072-959

Jag hann inte med att blogga igår. Såhär såg jag ut i stressen i alla fall, träffade K i stan en sväng och köpte detta:



Reafynd! Trosorna (med bedårande paljetter) kostade 19:-, Elle (normalpris offcourse), armband och stjärnörhängen för 9.50 styck! Niveacremen kostade 15:- Solpudret var nog det största fyndet för ynka 40:- (hade kostat det fyrdubbla men de hade bara 2 kvar så de sålde ut dem).

Amy; Karls musa?

75072-957



Karl Lagerfeld inspirerades som bekant av Amy Winehouse när han valde styling till Chanels pre-fall 2008 kollektion. Han ska ha sagt  i Female first:

"- Hon är en vacker och mycket begåvad artist. Och jag tycker mycket om hennes frisyr, den har inspirerat mig. Den får mig att tänka på Brigitte Bardots håruppsättningar på 1960-talet. Amy är utan tvekan den nya Brigitte."

Amy's hår nu:

75072-953

Ett hån mot Karl eller bara trött på fågelboet?

Min hud är vit under mitt armbandsur. Därunder tar vintern aldrig slut.

Jag har varit så opersonlig i bloggen på sistone. Det enda jag har utlämnat om mina känslor är (som vanligt) rubrikerna (låttexter). Det fanns en tidjag skrev exakt vad jag kände för, vet inte riktigt varför jag inte gjort det på sistone. Jag ska bättra mig. Men det är svårt att blotta sig när man inte riktigt mår hundra. Här är i alla fall ett försök.

Jag blev blixtförälskad. Han stod för allt jag saknat i mitt liv. Allt kändes som en dans på rosor i hans sällskap tills han släppte bomben. Han mådde inge bra, vad det var som var fel visste han inte. Han behövde tid att fundera över sitt liv och det har han gjort sen i början på december. Varför gör man såhär? Varför hoppas man in i det sista att allt kommer lösa sig? Kommer det ens att lösa sig?

Förvirrad var ordet. Släppa helt eller vänta tills att han äntligen hör av sig och säger att han styrt upp sitt liv?

Jag har inget bra svar, om jag ändå hade det så skulle allt var så himla mycket enklare.

Rubriken var det ja: Kent - Saker man ser

Accessoarer att förgylla våren med

75072-95275072-951

Imorron ska jag ta en tripp i city med min vän K efter skolan. Ska spana in dessa två godingar på U.O.
Klockan har jag varit förälskad i sen slutet på sommaren, kan inte förstå varför jag inte köpt den än.

Gammalt som blir användbart!

75072-950

Jag rotade bland gamla smycken och hittade det här. Lite smått etno-inspirerat och kommer garanterat att hänga runt min hals i vår. Helst till skinnjacka, enkel t-shirt, wayfarers, jeans och klackar.

I don't regret you, or that I met you. But I was too honest where games must take their place.

75072-946

Hade
kjolen idag tillsammans med H&M organic cotton linne, chockrosa skärpet, stooor ullkofta, strumpisar, stövlar, mammas gamla väska och trenchen. Nu ska jag dricka svartvinbärste. MUMMA!

Ps. Ja jag ser också fläckarna på badrumsspegeln.

Dagens rubrik: Gone with the madness - Sophie Zelmani

Alla mina vänner är de snyggaste jag sett.

75072-944



Idag var jag avundsjuk på min (alltid så) välklädda vän Josefine.
Hennes kjol är helt lovely, måste fråga imorron vart hon har köpt godingen.
Sjalen är i alla fall från Indiska (hon fick skäll för att hon inte klippt bort lappen), skorna från H&M och väskan DKNY. Resten har jag ingen aning om.

Rubriken; Denna låt som väldigt bra beskriver livet ibland.

Uppsydd

75072-943
After


Before

Äntligen fick jag tummen ur och kapade min paperbag-waist kjol från monki. Sisådär ett halvår efter jag köpte den. Ska nog ha mitt chockrosa skärp till istället.

Vippkjolar



98 pix styck. Den svarta har jag kollat på länge, undra om den finns på rea i butik...
Den lila skulle jag kapa med 10 cm i sånna fall. Hmm...
Beställa eller inte?

Rimanere un istante e respirilo dentro.

75072-939

 

Igårkväll såg jag ut såhär, hade trenchen med nitskärpet till. Var iväg med en massa vänner och kollade på när ena kompisens lillebrors band spelade, sjukt duktiga! Video kommer på youtube inom kort :)

Italienska är vackert. Rubriken är översatt från textsnutten: "...stay a while and breathe me in..." , från den här låten.

Harlow Winter Kate Madden

Naw, hur sött är det inte?

I used to waste my time dreaming of being alive (now I only waste it dreaming of you).

75072-938

Hittade den här godingen i mammas garderob. Från Brasilien är den tydligen.
Rödbrunt skinn, gulddetaljer, smarta fickor och fack. Allt man kan önska sig av en plånbok. Förrutom att den inte är proppad med cash. Äsch lönen kommer på tisdag, då jävlar.


Jag gillar't

Skridskoåkningen var urmysig. Har nu varit hemma ett tag och styrt upp mitt rum. Vardagsväskorna hänger nu i en samlad trupp bakom min dörr på krokar. Såhär:

75072-937


Can you feel me? Feel me breathing one last breath before I close my eyes.

75072-933

Idag ska det åkas skridskor, därav klädvalet. Jag är trött som en get men det gör inget för att jag fick samtal ifrån Thailand igår, nån som vill åka med dit den 16:onde feb? Jag skulle aldrig klara av att flyga 12 timmar själv. Översocial? Javisst.

Låten var det ja. (Vrid upp på högsta volym)

UPDATE!


Fick bli min auberginefärgade 2 meters halsduk med bollar istället. Mamma påminnde om att det är kallt i ishallar.


Kvartett i kändisar



Kate Hudson, säger bara ett ord: SNYGGING!
Hillary Duff: Ge mig din YSL du har i armvecket och din kompis (?) Balanciaga. Tack.
Adrian Grenier har på sig svenskt. We stavas det :)
Mary-kate är som oss andra dödliga; lost i handväskan och dålig på att göra flera saker samtidigt.

Nu ska jag skutta i jacuzzin med några vänner med ett glas vin i handen. Fredagschill kallas det!


Fredagsbekväm

75072-927



Fredagsfin exsisterar inte på min karta idag, fredagsbekväm får min outfit heta. Idag är det första gången som jag använder skinnjackan för i år. Nej nu har jag struntpratat färdigt, ha en bra dag godingar! :)

Art loves fashion

75072-926

Äntligen kunde man ladda upp bilder. Här är i alla fall tavlan som jag snackat om. Inspirationen är hämtad från
dessa

Kommentera gärna vad du ser i tavlan så ska jag sen säga vad min vision var.

Vinterdeprimerad

Jag fick just ett utbrott på webblogg.
Hade tänkt att visa min tavla som jag fick ta hem idag (snäll fröken eller ville hon bli av med allt?). Men grejen är den att det inte funkar att ladda upp bilder, så nu skiter jag i det och lägger huvudet på kudden istället.



UPDATE!
En Edith skulle kunna få mig på bättre humör. Nedsatt är hon också, från 8 223,24:- till 5 756,27:- för att vara exakt.

Today i'm wearing this

75072-923




Solen skiner idag. Hade inte varit helt fel med ett par Wayfarers på näsan. Bli ett par från indiska istället.

Hyllar Lasse idag (Haha bara idag? vem försöker jag lura?) eftersom att han vann årets låt igår på grammisgalan. Fin låt det där.

Dagens

75072-922

Såhär ser jag ut idag. Utomhus alltså. Under har jag
skjortklänning, storkofta (ser lite uppstoppad ut under trenchen), strumpisar och stövlar på fötterna. Notera att nagellacket matchar sjalen ;)

Sleep tight and don't let the bugs bite ;)

Nej nu ska jag sova mina vänner. Fick inte så mycket sömn inatt, vilket kanske är förståeligt. Ska drömma om att jag köper en väska på rea. Nej jag är absolut inte avundsjuk. Någon utav dessa skulle inte sitta fel:



Önskeoutfit

Istället för en önskeoutfit värd x antal tusen lappar och istället för en dagens.
Så är detta vad jag önskar att jag kan ha på mig imorgon ur min egna garderob:




Klänningen, koftan och sjalen funkar. Men frågan är om termometern tillåter trenchen med skärpet? Skorna kan jag drömma om att ha imorgon då de är på omklackning och sulning.

I was too honest where games must take their place.

Idag är jag sjuk. Har åkt på någon slags matförgiftning :/
Längtan efter våren är stark, att få
köpa nytt men framförallt att få använda alla plagg som bara ligger och väntar på värme. Det jag saknar mest:



I wrote a goodbye note, in lipstick on your arm when you passed out.

75072-911
Inspiration


Imorgon är det första skoldagen efter lovet. Skulle inte banga på en dag utan snö på backen med solsken och ha detta på mig:



+ kofta och sjalar.

Skinnjacka: My own. Klänning: Topshop. Strumpisar: H&M. Fantastiska skor: Burberry Prorsum. Klocka: Casio. Solisar: Rayban wayfarer.

O där satt jag med mina grön-bruna ögon och såg med blåögd blick...

75072-910
Sålt smöret och tappat pengarna?

Såhär såg jag ut igår. Skulle ta en öl... Slutade med mat på 7/11 vid 3-tiden. Men herrejävlar vad kul vi hade.

Nu ska jag slänga mig i jacuzzin med 2 vänner. Öl på den sen är lördagsbiffen kirrad.

Den vackraste stunden i livet var den när du kom
och allt var förbjudet
och allt som vi gjorde den stunden vill jag göra om
för det ekar i huvudet
och det blod som jag trodde var stilla det fick du att rinna,
den uppgivna röst som jag nyttjat så illa fick du att försvinna


Carine Roitfeld




Ord är överflödiga.

Bilder: style.com

Give me!



Yes please. Till skinnjacka och mc-boots i vår. Barbent och gladiatorsandaler i sommar.

ASOS 404:-

Fredag

Har precis kommit upp ur jacuzzin här hemma efter att ha svängt runt med mamma på stan. Hon skulle köpa fler matheus-fat till sin samling, så det var bara att haka på. Var tvungen att testäta på ett, blev en clubsandwish med kyckling, sallad, tomat, rödlök och sås på grekisk yoghurt med tandori och curry!



Hade på mig kjol från H&M, sidenkofta från MQ, skärp med nitar från H&M, strumpisar från Indiska och linne från FCUK.

S/S 2008; i want

75072-894


Eftersom att jag i princip bott på jobbet från det att vi gick på lov från skolan tills i söndags så kommer jag att få en helt okej lön i januari. Det jag tänker spendera mina pengar på är casios retroklocka, en småblommig klänning, något som ser ut som om att man har
gått loss med pensel och spillt, en kort svart jacka, en tatuering i form av en svala och ett personligt halsband.

Klocka: urband outfitters. Klänning: Topshop. Halsband: urband outfitters. Jacka: H&M. Runwaybild: Dolce&Gabbana.

071231

75072-893

En bit av min nyårsafton. Kan inte säga annat än att kvällen var fantastisk och avslutades inte förns jag somnade i armarna på den jag tycker om kl 07.30. Kunde inte ha börjat detta år på ett bättre sätt.

Nytt



Cerise vippig kjol hittade jag på rean, paljetterna är de jag beställde och satinleggingsarna är från H&M.