Kjol på väg hem till mig! :)

75072-819
Jag har varit förälskad i den här kjolen sen första gången jag såg den på H&M's hemsida och väntat på att den ska komma till butik. Men icke sa nicke, den har inte landat i en enda H&M-butik vad jag har sett. Så idag tog jag saken i egna händer och beställde den från hemsidan. Kommer att sitta fin-fint på min rumpa på julafton ;)

Sleep tight and don't let the bugs bite!

Kirsten hjärta Miu miu?


Lindsay för Miu miu våren 2007

Om man ska tro på ryktet så ska Kirsten Dunst göra Miu miu's vårkampanj 2008 och att den redan är fotad. Kan knappt vänta tills jag får se resultatet då jag verkligen älskade Lindsays kampanj 2007.


Kirsten passar rätt bra eller vad tycker ni?


Lund & Köpenhamn

Imorgon drar jag till Lund och på lördag tar jag tåget över till Köpenhamn. Jag älskar Köpenhamn, att få gå på ströget och shoppa, sitta i nyhamn och dricka öl och spana in tivolis julmarknad. Mmh en riktigt mysig stad är det.

Snart kommer A hit, min (inte allt för) nyfunna vän. Det ska bli skönt att få somna i hans famn, ses inte förns på söndag och det känns som en halv evighet. När blev jag sånhär sentimental, längtig och flickvänsaktig? Känslan av att vara såhär passar mig, fast många inte känner mig som det.


M-K i Nylon



Det snackas mycket om Mary-Kate, om hennes Nylon-fotografering alltså. Galet snygga bilder är det i alla fall. Gillar hur det mixas mellan stilar och material;
grov rock t-shirt med fjädrar och skyhöga klackar eller den med fjädermasken, gröna D&G-kjolen, collagetröja och burberry prorsum nitskorna. Love it!

Här kan ni se hur det gick till när hon blev fotad.

My heart melted to the ground, found something true and everyone's looking round, thinking I'm going crazy.


Dagens soundtrack: Bleeding love - Leona Lewis


Baby Ally Whatever

Kom precis upp från badet, känner mig mer än trött.
Hittade den här länken hos Estelle, jag bara måste länka den jag med för er som missar den:

Whatevaaaaah

Precis så som man vill få till det.


Jag är kär i dig, miumiu.


Leather matelasse large tote 

Drar tankarna till sharpei-vovvar:
75072-841

Jag kuttade av mig håret igår. Eller en bit, så nu har jag lugg.

Jacuzzi

75072-835

Den här godingen står sedan igår kväll på min baksida (
bloggade om den för nån månad sen). Jag är förkyld och mamma låter mig inte bada i det 30 gradiga vattnet, min mamma är nog rätt klok ändå.

Imorgon blir det andra bullar, då ska jag sitta där i det (förhoppningsvis) 39 gradiga vattnet tills huden min faller av...

Love this

75072-834

Jag vill också hänga i solen i bara ben, med snygga skor, solisar och skinnjacka.

Det vore härligt med maj (värme, studenten och sommarförväntningar).
Halva garderoben hänger oanvänd pga kylan,
jag gillar det inte.

Bildkälla

Helgen + dagens

Helgen har varit proppad med jobb, utgångar och flertal efter jobbet-öl. Jag är trött som en get, men det gör mig ingenting för att dagens väder stavas undetbart.

Detta åker på idag:



+ svart kort kjol.

Ha en bra dag mina vänner :)

Dagens soundtrack: Beautiful day - U2

Nytt i garderoben



Myströja som även funkar som klänning och skärp som jag ska ha i parkasen om vädret vill med sig.

Känner precis såhär.

Nu ska jag återvända till skolan, slutar halv sex, ska hem och käka sen blir det drinkar på Restaurang Stockholm + utgång, kom dit om du vill ha sällskap! :)

Om du var här, inuti & utanför.

Såhär är Kent som bäst:

Tid... Du är Dig inte lik
Min knutna hand i fickan
Sömn... Jag kräver ingen sömn
Jag vrider Mig på nålar

Om Du var här


Don't waste your time on me you're already the voice inside my head.

Idag är en sån där dag så jag hade nära till tårarna då jag drog upp rullgardinen.

Snö, slask, kallt, tråktisdag och framför allt ett nationellt prov i SvB som innebar 5 timmars lidande med 2 raster på en kvart vardera. Ibland undrar jag om skolan vill plåga mer än lära ut.

Jaja, jag tänker i alla fall titta på bilder som får mig att få tårar i ögonen av en helt annan anledning. Lycka heter det visst. Tänkte dela med mig lite då jag känner mig så givmild idag:



Underbara, underbara Alanya.

Dagens soundtrack


Sno stilen: Daria Werbowy

Jag älskar den här partylooken, enkla kläder adderat med lite paljetter:

75072-825

Såhär snor du stilen:
75072-824

Paljettbolero, t-shirt och halsband från 
H&M
Gråa jeans från Ellos (passformen är fantastisk, äger ett par själv)
och armband från cocoo.se

Coolt


75072-822

Jag vill också ha lösögonfransar med fjädrar, som
dessa från make up store

Vill svänga mina lurviga i detta

75072-821


Hade jag gått ut ikväll så hade jag velat sett ut såhär:
Toppen har varit med
förut, finfin illis från Burfitt.
Kjolen är samma från inlägget under.
Väskan känner ni nog
också igen, härlig färgklick från Chloé det där.
Skorna är dem som
jag har, snygga som få men har också gett mig x antal skavsår (så värt det när de kostade 249 pix).
Strumpisar från älskade H&M och det gnistrande armbandet likaså.

Paljettnyheter hos H&M

Love this:
75072-82075072-819
Ska spana efter kjolen imorgon och då får sparkontot säga vad det vill.

Lovely

Varför har jag alltid värsta suget efter att få shoppa när bankkontot visar 123:- ?

Vill ha den
här underbara klänningen som fröken Engman lyckats haffa. Galet snygg. Skulle inte heller banga på paljettoppen Elin Kling fyndat (skulle bära den som kjol jag med), tänk att få svänga sina lurviga med den på en hel natt,  det skulle göra mig lycklig.

Vanessa Hudgens

75072-818

Ja tack till lite värme, slitna shorts, stor kofta, underbar väska, söt topp och basker.

Björn Gustafsson på parlamentet

-Hur är White Room, kan du beskriva det då?
-Man kan inte riktigt komma in om man säger så. Det är mer...det är mest en kö
-Kommer du in där då?
- OM jag kommer in? Jag kommer knappt ut.

Dagens roligaste, spana in
här!


Hett byte



Idag kom mitt paket med skorna och byxorna, båda i mindre storlekar. Sitter som en smäck nu och jag behövde inte ens betala frakten för bytet, det kallar jag service! :)

Lindsay

75072-81375072-814

Imorgon vill jag glida runt i en skön bumullsklänning, sjal, hatt, ballerinas och mååånga armband.
Synd är det att vädret inte tillåter bara ben eller solglasögon.

Jag är i behov av en svart eller mörkgrå bomullsklänning, tips någon?


Vad jag ska bli när jag blir stor? Parisiska

Min bonuspappa säger att det heter så. Parisiska alltså, en kvinna som bor/är ifrån Paris. Stämmer det?

Mamma rotade i alla fall fram den här tidningen, som hon glömt att hon haffade till mig i Paris:



Underbar inspiration. Synd bara att jag inte talar Franska.

Nu ska jag sova, min kropp mår inge bra efter förra veckans jobbande (kom upp i 67 timmar, ja jag är sinnessjuk)

today

Idag är jag tröttare än tröttast. Sov från 01.00 - 14.00, det händer inte. Ska jobba idag igen, vill egentligen bara skita i det, sätta mig på ett plan till Paris, köpa en fin väska och stanna där förevigt. Nån som hakar?

Ikväll
efter jobbet ska vi sätta oss på Restaurang Stockholm och dricka drinkar, glömma bort allt som heter november, skola och jobb.

Ska ha min skjortklänning ikväll, fast strykt:

75072-810

Till det min nitade väska, blåa parkas, nitarmband, skinnhandskar, en hööög toffs och ett glatt humör. Precis som jag ville för en vecka sedan.

Dagens låt: You know i'm no good