Nyår!

Jag vill börja med att säga gott nytt år på er allesammans! :D

Kom hem för några timmar sen från en runda med Marina för att inhandla det sista inför kvällen (strumpbyxor, örhängen och hårfärg), färgade håret (igen jag vet!) i en lite mörkare brun nyans och nu sitter jag här i leggins och t-shirt och väntar på att få åka hem till Marina och äta middag, mys!

Senare kommer
en hel drös hem till henne för att förfesta och sen blir det vidare till fest, hey det är nyååår
Gader? Javisst!

Kvällens ourfit blir lite Gwyneth insirerad med svart klänning, genomskinliga svarta strumpisar, guldörhängen och dessa:



Soundtrack: Champange for my real friends, real pain for my sham friends - Fall Out Boy


What do you do when you're sad? I go shopping

Jag drog en runda på stan igår efter den tryckta skolavslutningen.
Hade en del julklappar kvar att inhandla och det löste sig grymt bra, tog en runda på Åhlens bokavdelning och kom hem med 4 böcker och vips så var problemet löst.



Blev en hel del julklappar till mig själv också och jag har inte ett dugg dåligt samvete för det.




Bild 1: Svarta enkla jeans.
Bild 2: Tjocka leggins.
Bild 3: Pärm till viktiga papper (mamma tvingade mig!) och kalender a la 2007
Bild 4: Axelremsväska som även har 2 korta handtag (perfekt partyväska).
Bild 5: Svart nagellack.
BIld 6: Var tvungen att ta kort på påsen som jag fick när jag köpte sminket, så snygg!
Bild 7: Svart ldb som är något glansig.
BIld 8: Baksidan av ldb:n.
BIld 9: Highlighter.
Bild 10: Närmre bild på väskan.
Bild 11: Makeup pensel.

Mary-kates nya hårfärg

75072-240

VARFÖR byta ut en så snygg hårfärg?

75072-169

I wish I was Lindsay...

Jag önskar verkligen att jag var Lindsay i det här fallet, för vem vill inte hänga backstage med Fall out boys bassist Pete Wentz och se 30 seconds to mars?



75072-239

Their pretty! (internskämt)

MK och Ashley Olsen på Dolce & Gabbanas välgörenhets tillställning:

75072-238

Varför måste MK alltid se så ynklig ut? Hela deras garderob (antar att den är rätt så gemensam) skulle jag mycket gärna ta emot.




Bild: People

Fashionfight

 

Fördel Kingston! Mössor med djuröron hör endast hemma (om ens där?) på bebisar.
Sorry Lindsay...


Allmänt

Dagen har varit grymt seg och lång. Träffade D i stan efter skolan och tog en fika. Köpte även en kofta och ett par stövletter (bild kommer).

Imorgon blir det julklappshandling (PÅ TIDEN!).

Jag blev aldrig nöjd med slingorna som gjordes hos frisören för ca 2 veckor sedan. Detta resulterade i att mamma fick den stora äran (not) att färga mitt hår igår, laddar upp bild imorgon!



Jag trivs rätt bra som det är just nu. Med livet alltså.

Ny bakrundsbild i bloggen, vad tycks?



75072-235

You make me wanna lala, in the kitchen on the floor

Jag har adventsmys, helt själv. Svullar knispriga pepparkakor (fullkorn?) med prästost på (pröva, hurgottsomhelst!), dricker julmust light och lyssnar på bandit.

Samtidigt som jag adventsmyser så försöker jag tillverka en stek (skippa delen att föda upp en ko och slakta den, köttbiten fanns redan hemma), med hjälp av mammas instuktioner via telefonen, om det går bra? Det återstår att se, I'm a total disaster in the kitchen.


Soundtrack: Snow (hey oh) - RHCP


UPDATE!
Här är bild den omtalade steken och på mitt adventsfika

 

Vad tror ni att jag har för chanser att lyckas med dagens middag?


Shoppat

  

Jag har som sagt inte haft mycket tid över till bloggen på sistone och här kommer därför lite bilder på en del saker som jag har inhandlat de senaste 2 veckorna.

Bild 1: Svarta aviatorshades, sjukt snygga på!
Bild 2: Armringar i guld
Bild 3: Tre olika stora guldkedjor i ett och samma armband, me like!
Bild 4: Långt guldhalsband med döskallehänge
Bild 5, 6 och 7: Namnsdagspresent från Mamma; Halsband och örhängen
Bild 8, 9 och 10: Jag hittade en ny kappa efter mycket om och men, jag gillar de veckade detaljerna och tyget.
Bild 11: Parfymen som jag nämde förut, jag gillar den skarpt!

FREEEEEEDAG!

Det har varit segt med bloggandet på sistone och det har delvis varit pga brist på engagemang, tror fasen att jag har gått in i en depression de sista tre veckorna, det är inte ens kul att shoppa. Det låter hur tragiskt som helst. En annan sak som har varit i vägen är skolan, har haft tok mycket och kommer att ha tok mycket fram till jullovet, såhär ser kommande vecka ut:

Måndag: En utredande uppsatts i svenska ska skrivas
Tisdag: Tyska läxa ska in, sista finslipningen på grupparbetet i samhällskunskap.
Onsdag: Redovisning och inlämning av grupparbetet i sam (som har pågått i 5 veckor)
Torsdag: Engelskaprov på all gramatik som vi har hållt på med hela terminen
Fredag: Psykologi redovisning på ännu ett grupparbete

I hate school, I really do.

Så här skulle jag vilja känna mig:

75072-213
Solbränd, glad, partyklädd..

Men jag känner mig såhär:

75072-212
Som om att någon precis hade stulit min hermes väska (jag har ingen hermes men ni kan ju tänka er känslan...)

Nu ska jag bege mig in till city för att lämna tillbaka
min kappa, anledningen? Tyget har repat upp sig och nopprar sig! Let's hope i'll find another one...

PUSS!