Studentpresenter

Inredningsprylar:



Djupa assieter från moster och tallrikar från mormor (indiska), glas med virvelvindar av färg från bonusfaster (kosta boda), orientaliska teglas från morbror (från hans frus systers inredningsbutik), tekoppar från mormor (indiska).

Smycken:


Guldhalsband med hjärta och tal till från bästa vän, örhängen från storasyster, halsband med texten spirit från morbror och klocka från familjen.

Talet från bästa vännen var så fint att jag grät:

"Idag har något stort hänt
Du har tagit din student.
Nu när du har nått ditt mål
höjer vi våra glas, så skål!

På dina rollerblades du for fram
och ramlade i min famn.
Du fråga: Ska vi leka?
Sen dess har vi aldrig tveka'
Vi är som ett gammalt radarpar
och bästisar i alla dar.

Du är min bästa vän och jag tycker om dig så mycke'
Det vill jag bevisa med ett fint litet smycke
(fick paketet)

Nu är du färdig och har klarat skolan,
och nu ska du bara ägna dig åt polarn.

Vi har haft våra bråk,
men vi talar alltid samma språk.
I livet går vi hand i hand,
det känns att vi har starka band.

Skippa nu ditt allmänna grubbel.
Idag är det dags att fira dig med bubbel.

I alla år min bästis du varit,
land och rike vi har farit.
Skandaler och bus vi gjort tillsammans,
ni skulle bara veta allesammans.

Nu ska du livet fortsätta gå,
men jag alltid vid din sida ska stå.

Vem vet vad kvällen har att ge?
Men vänta några timmar så ska du få se.
Vi ut på stan ikväll ska ränna,
snart ska du på riktiga livet få känna.

Ikväll vi fortsätta fira, men inte med en enkel bira.
Vi ska ha skumpa och bubbel,
lova nu att inte ställa till med trubbel.

All kärlek till dig min vän, idag är din dag.
Ta vara på den."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback