Jag skulle sitta på ett tåg mot Paris och låta stockholm va.

Idag är en sån där dag då jag kan stirra ut i luften och se hur partiklarna rör sig. En sån där dag då man funderar fram och tillbaka, till och med på ingenting ibland. Vad som hör de här dagarna till är ångest. Just denna dag ångest inför framtiden. Vem är jag och vad vill jag? Något slags bakslag efter studenten tror jag. Det känns som om någon tryckt in sin hand i mitt bröst och slitit bort en del av mitt hjärta.

Ibland känner jag för att bara resa bort. Inte berätta för någon, utan bara dra en vecka till nån grekisk ö. Dricka rosé, äta gröna oliver och se hur havet slår mot en klippa iklädd en tunn klänning och sandaler. Ensam. Stå där längst ut på en klippa och skita i vad resten av världen sysslar med.

Rubriken:
Om du lämnade mig nu - Lars Winnerbäck & Miss Li

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback