Ny hårfärg

75072-307

Nu har jag färgat bort min urtvättade ljusbruna färg. Nu när jag tittar på bilden så ser det lite ljusare ut än vad det är irl... Jaja jag gillar det i alla fall!

Dagens

   

  


Ramones t-shirt
Svarta jeans
Bruna stövlar med klack
Cherry örhängen
Guldarmband
Mörkt turkos väska, vita vantar med paljetter och sjal i mullvad
Till: Mammas gamla dunjacka (jag fryser ihjäl!) och svart mössa.

Tråkig outfit jag vet men jag är supertrött och seg. På väg att bli sjuk?
Ikväll bli det teater, när harry träffade sally. Ska bli kul!
Nu ska jag till skolan, usch.
Ciao!


Best choise?

Jag skulle vilja köpa (helst få...) en klassisk skinnväska som passar till allt och håller i många år. Vilken ska man välja i den stora väskdjungeln?

Jag gillar Balenciagas Motorcycle bag, Chloés Edith och Speedy från LV. Vilken håller stilmässigt genon åren och vilken är mest praktiskt?.. Ja frågorna är många! Vad tycker du? 


Edith.


Jag hittade ingen bild på en motorcycle, här är Nicole med sin, just den färg och modell jag har haft i åtanke!


Speedy 35.

Jag tror att jag får sätta mig ner och göra en fördelar vs nackdelar lista, sånna som kan avgöra allt! Val av kille, lägenhet och kanske till och med handväska? Vi får se vad jag kommer fram till med min lilla lista, ska försöka publicera den så fort som möjligt!

Nej nu ska jag sussa.
Sleep tight and don't let the bugs bite! ;)

Inte så moderelaterat...

Mitt favoritband, Fall out boy, släpper en ny skiva den 6 februari och jag är verkligen exalterad över det nya soundet och sammarbetet med bl.a. Jay Z. Roligaste med allt är att killarna verkligen har humor, i videon till första singeln "This aint a scene, it's an arms race" driver de med sig själva som nördar som ska ge sig in och sammarbeta med r ´n b stjärnor.

Kolla in videon här!


Same same but... different?



Är inte klänningen från H&M (vänstra bilden och tjejen t.v.) och klänningen från Anna Sui väldigt lika?

Besatt

75072-295

Jag skulle inte säga nej till ett armband från Chanel kan jag ju tala om. Jag är helt besatt av dessa söta armband med text, de är bara för coola. Någon som har några slantar över?

Snyggast på Elle-galan

 

Åhh vad jag gillar Paula Björks och Nina Philipssons outfits!

Trend vår/sommar 2007

Här är en lista på några av de trender som jag tror på 2007.

Jag kommer även att lägga upp en "att behålla"-lista senare i veckan, dvs när jag får tid.


And if you say this makes you happy, then I'm not the only one lying.

Jag har helt totalt glömt bort att lägga upp bilder på det jag shoppade i förra veckan! Så här kommer de:





Bild 1 & 2: En Ramones t-shirt, för lata dagar (den ligger på min svarta matta det är därför man inte ser konturerna så bra, sry!)
Bild 3: Ansiktsgrejer; rengöringsmouse, ansiktsvatten och lotion.
Bild 2 & 5: Ugglehalsband.
Bild 6: Supersöt nessesär.
Bild 7, 8 & 9: Lackskoletter med höööga klackar.

At work, again...

Sitter på jobbet , har precis slutat, hurray!
Jobbade igår 14-23, 16-21 idag och 11-20 imorgon,  23 timmar på tre dagar plus skola två utav dem är inte illa pinkat, tycker i alla fall inte jag.

Jag har ett sånt shoppingsug att jag inte vet vart jag ska ta vägen, vill ha en massa nya saker nu till våren, men det får vänta lite med tanke på min nya sparbudget. Känner mig lite stolt över den faktiskt!

Nej nu ska jag upp till omklädningsrummet och sen bege mig hemåt.

Ciao!


Blondin vs brunett

Jag har gjort det många gånger, gått från blondin till brunett och tillbaka. Det verkar inte bara vara jag som har svårt för att bestämma mig. Senast ut är Miss Richie, jag som tyckte att hon klädde så bra i sina mörka lockar.


75072-277
Innan hon färgade det mörkt

75072-276¨
Som brunett

75072-275
Nu

Vad tycker du?

Smart förvaring

Har funderat på att skaffa någon sorts smart förvaring till mina väskor och skor som jag använder ofta. I dagens läge så tar mina skor, de som jag växlar mest mellan, upp en massa plats på den skohylla som familjen använder och det blir alltid en massa tjat, t.ex. "Anna du måste ta bort några par skor, de tar för mycket plats", och det har resulterat i att jag har slängt in alla skor och väskor som jag inte använder just den dagen, i en garderob.

Jag tror att jag skulle byta oftare om jag hade dem framme, man blir lite för bekväm och använder samma varje dag, vilket är lite trist tycker jag.

Min tanke är att spraya ett galler (från någon slags byggaffär) i guld och sedan skruva upp det på väggen, för att kunna hänga skorna i klackarna och även sätta dit krokar som jag kan hänga väskor på.

Såhär ungefär:

75072-274

Nu väntar The oc på mig, ciao!

Ja tack!

Här är en liten lista på saker jag önskar att jag hade:

  •  Vår till att börja med.
  • Sjukt snyggt armband från Axcent
  • En underbar skinnjacka som jag har förälskat mig i, men dock ej har budget till för tillfället. Svart, nätt och med grov dragkedja lyder beskrivningen.
  • Om jag inte får vår så vill jag ha ett par snygga skor att lida igenom detta hemska väder i.
  • Ett par vita converse (gärna i combo med vår-önskningen) att ha till mina nya chinos (köpta idag, bild kommer!).
  • En cool hatt för dåliga hår dagar.

Sleep tight and don't let the bugs bite ;)


At work

Sitter på jobbet och dödar tid på min rast.
Jag vill hem. NU.

"I'll learn you how to party, Donatella Versace!"

Ensam hemman del 1:
Familjen har åkt till Köpenhamn/Götet på en miniweekend och jag blev lämnad ensam hemma (jag ville inte följa med är nog den hela sanningen). Vad gör jag? Jag har klättrat på väggarna, jag klarar inte att vara ensam. Jag är en social människa som inte är skapad för ensamhet helt enkelt. F blev hittvingad igår på middag och mys, tur att jag har dig <3.

Ikväll
kommer lite tjejkompisar hit för lite förfest och sen ska vi vidare.

Ciao!


Trend vår/sommar 2007

Här är en lista på några av de trender som jag tror på 2007.

Jag kommer även att lägga upp en "att behålla"-lista senare i veckan, dvs när jag får tid.


Skulle lysa upp min vardag...

75072-273
Hello goding!

Fashionable motherfuckers

Systrarna Ellinor och Gabrielle Sandberg har vad jag kallar personlig stil.

75072-270

75072-269

75072-268


Året som gått!

Hittade en jättebra lista i senaste VR, finns på sidan 22! Här är min egna ifyllda version:

Årets bok: Djävulen bär prada, helt klart.
Årets uttryck: Haha ska jag välja ett? 2006 har ju varit uttryckens år! Okej då, då väljer jag "Hallå goding! ;)"
Årets plagg: Hmm, shortsen var stora i somras men jag skulle nog säga stuprörens återkomst.
Årets pryl: Ipod (mini, nano, video...)! Aldrig har det varit så lätt att ha med sig så många låtar hemifrån.
Årets låt/skiva: From under the cork tree - Fall out boy (skiva)
Årets film: Borat har jag hört.
Årets tv-program: 2006 var året då Grey's Anatomy tog mitt hjärta med storm och fick mig att längta till nästa tisdag och nästa och nästa....
Årets snackis: Does she eat?
Årets person: Personligt plan: Marina Johansson Annat: Marc Jacobs
Årets sommarplåga: Botten Anna (som även är min ringupp-signal till bl.a. Daniels stora fasa)
Förväntningar 2007: Att Fall out boys nya skiva rockar, att Sälenresan blir lika underbar som förra året, att min 18-års dag blir grym, att vi drar till Hultan & Gotland och så ser jag fram emot ett grymt modeår.

Over and out.

Fall out boy: ti 20 mar 2007, kl 18.30

I väntan på att SATC ska börja så upptäckte jag just till min fasa att Fall out boy kommer till Sverige samma vecka som jag är i sälen.

Förkrossad var ordet.

Jag har sagt det förr,
I wish I was Lindsay...

Gift of the day jackan

75072-267
Jag fick inte tag på den här jackan då den var "Gift of the day", men när jag häromdagen var inne i en H&M butik så hängde den där och jag hade då inte tid att prova den, funderar på att svänga förbi där imorgon och testa den.

Någon som fått tag på den och har något att säga om den? Är den värd 998:-? 

Slappdag

Sitter och tittar på den där mary och äter Ben & Jerry's Chocolate Fudge Brownie, som verkligen är en hit (speciellt om du gillar mörk choklad).
Jag förstår inte hur jag kan vara så seg den här veckan? Behöver jobba lite tror jag.

Imorgon blir det shopping med F, har kollat in en svart t-shirtklänning och en midjekort kofta. Jag ska även spana present till lillebror.

Nej nu börjar filmen igen, får se om jag orkar vänta på SATC ikväll, börjar 00.20

Ciao!

Dagen

Jag ska alldeles strax åka iväg med lillebror till city och gå på bio, happy feet ska ses! Verkar vara en söt film.

Idag har jag på mig detta:



Och det här under, det mörka alltså.

Ciao!

Ett par jeans, två outfits!

75072-265

Svarta enkla jeans, finns det något snyggare? Dessa kommer ifrån Rag & Bone, som finns att köpa hos bl.a.
brownsfashion.

Överst:
Jackan kommer från See by Chloé.
Topp från Ashish.
Klassiska vita från converse.
Väskan är från Chloé.

Underst:
Kappan är ifrån Lavin.
Oversize t-shirt från Miumiu.
Skor från Marc Jacobs.
Väskan kommer också från Miumiu.

 Vilken outfit skulle du välja?