Can't sleep

Fortsättning på streetstyle temat. Bilden har kass kvalitet och är suddig, I know. Men jag hade sjukt bråttom plus att bilden är tagen med Fias mobil.

75072-149

Emilia Svennersjö 17 år

Röd tweedjacka: Zara
Boots: Skopunkten
Jeans: Nudie
Sidentopp: Zara
V-ringad tröja: Zara
Vit väska: Oasis
Halsband: H&M

Nu ska jag försöka att sova (igen).
Ciao!

Torsdag

Dålig uppdatering sista veckan, jag vet! Jag har sjukt mycket i skolan plus att jag försöker hinna med allt annat i mitt liv. Det ska bli bättring, det lovar jag.

Kul med posetiv respons på den
nya kategorin tycker jag, fortsättning följer på den.
Nej nu måste jag rusa iväg till bussen, är redan sen till skolan.

Speedy, speedy, idag skulle du verkligen höja mitt outfit till oanade höjder! Ge. mig. dig.

      



Ciao!


Ny kategori

Ny kategori i bloggen, streetstyle. Denna vecka kommer ni att få se bilder på mina tjejkompisar från klassen!

75072-137 

Josefine Holmqvist 17 år

Rockig t-shirt: H&M
Midjekort skinnjacka: Vintage
Byxor med gulddragkedjor på bakfickorna: Zoul/MQ
Bruna boots med nitar: Zara
Svart väska: Dkny
Döskalle örhängen i guld: Ur&Penn
Ringar i guld: Gotlandsring och mormors gamla


"Be my photobitch and I will make you rich"

Jag surfade runt på facehunter och hittade en hel del inspirationsbilder. Här är mina favoriter.

   
   

Nu har jag måste jag rusa, dusch + påklädning.
Ikväll blir det bio med min bästa vän.

Ciao!


Earrings

Här kommer bilder på örhängen som jag köpte i samband med det som jag tidigare lagt upp bilder på, sweet eller hur? Jag gillar det som står på de hjärtformade (bild ett), på det ena örhänget står det 'saturday' och på det andra 'monday'. Jag älskar lördagar men avskyr måndagar (litet budskap), jag kunde inte motstå dem :)


  

Nu kallar sängen.
Ciao!


Ny mobil

Helvetesdag, jag avskyr tisdagar. Lång dag som från och med idag kommer att vara ännu längre, hmpf. Huvudhändelsen idag måste ändå vara min nya mobil, jag är KÄR! Den är så snygg, så bra och så rosa! :D

Motorola v3 razr

Nu ska jag bara förstå mig på hur man lägger in musik så att man kan ha snygga ringsingnaler (Jag känner en booooooooooooott, hon heter Anna, Anna heter hooooon!).

Ciao!

Måndag

Jag har fullt upp med bl.a skola för tillfället, därav den dåliga uppdateringen. Imorgon väntar en lång skoldag, jag gillar verkligen inte tisdagar. Men morgondagen blir lite roligare än alla andra, jag ska nämligen köpa en ny mobil, finally! :) Nej nu ska jag sova. Skriver mer imorgon!

Ciao!


Partyparty

Stress, stress, stress och ännu mera stress. Sjukt trött efter dagens runda på stan. Nu ska jag slänga mig i duschen, klä på mig och börja med sminket, inom 2 timmar så kommer 6 tjejkompisar hem till mig, den första plingar på dörren NU.

PARTY står på kvällens schema :D

Caio!


Dagens

Batterierna i kameran är slut så jag kan tyvärr inte ta en outfit bild. Jag har i alla fall på mig det som finns på bilderna här under plus ett par svarta ull leggins.

  

Nope, I'm off to the city! Shoppa, shoppa, shoppa, shoppa, shoppa, shoppa, shoppa, shoppa, shoppa ;)
Ciao!


Morgondagen

Imorgon har jag endast en lektion, som dessutom är frivillig (!).
Sen blir det en runda på stan tillsammans med Emilia, Marina och Angelica, shopping står på schemat. Jag vill ha
en stor läderväska, ett par ridstövlar och en ldb med t-shirtärm. Vi får se var jag kommer hem med, det brukar alltid resultera i något helt annat än vad man letar efter konstigt nog.

Nej, nu kallar sängen.
Ciao!

Psst; Marinas blogg hittar du här för tips om bra musik!

Fergie i Giant Magazine

Jag vet inte varför jag faller så för dessa bilder.De känns inte som om att Fergie skulle ta sånna här bilder, sjukt snygga är de i alla fall. Mina favoriter är den andra och den tredje.

     


Nu ska jag klä på mig, sminka mig och sedan åka till skolan för dagens sista lektion (filosofi) 16.00-17.20 Hurray, NOT.

Ciao!

Mary-kate och Ashley Olsen

   
   

Då:
Det fanns en tid då jag trodde att Mary-kate och Ashley aldrig skulle komma tillbaka och soppa banan med sin personliga och grymt snygga look som de alltid hade gjort. Jag vet inte riktigt vad som gick fel, de hade alltid snygga kläder med det kändes verkligen så felkombinerat, vad de än tog på sig. Mary-kate hade fastnat i boho-träsket och Ashley blev mer och mer sofistikerad för varje dag som gick (inget fel på sofistikerat men det är inte så jag gillar Ashley).

  
   

Nu:
På de senate bilderna på tvillingarna så blir jag glatt överaskad. Det är såhär de ser bäst ut, rockchica och lite smårebelliska. Söta detaljer (den röda baskern), udda solglasögon, ostylat lockigt hår/slarviga knutar, huvudbonader, lager på lager och skyhöga klackar, skinnjackor, mysiga koftor och framför allt sjukt snygga väskor. Jag skulle vilja ha deras garderob so badly! 

I <3 shopping

Här kommer lite bilder på lite av det som jag köpt den senaste månaden (dålig uppdatering jag vet). Jag fick inte med allt pga att batterierna i kameran dog plus att en massa låg i tvätten. Kommer bilder senare.

      

   


Bild 1: Svart tröja i skönt svalt material, cool detalj är att den är hängig framtill.
Bild 2: Oversizad kappa, med tygklädda knappar (jag älskar!) och mysig krage (bilden gör den ingen rättvisa överhuvudtaget)
bild 3: Svart t-shirt med "blingad" rosett, så underbart söt!
Bild 4: Grå oversizad polotröja (som jag använder som tröjklänning)
Bild 5: Superslimmade acne jeans med hög midja, I LOVE!
Bild 6: Mörkgrå kofta med 3 ½ ärm, perfekt att ha till leggins.
Bild 7: Ljusare grå kofta, lite oversize och med skinnklädda knappar (!)
Bild 8: Knapparna på koftan (nr 7).
Bild 9: Mörkbruna ankelboots.
Bild 10: Svarta pumps med liten platå.
Bild 11: Vit hängig mössa & svart mössa med döskalle.

Nu ska jag äta frukost och sedan ta mig en lång skön dusch.
Ciao!

Lördagen (eller ska jag säga söndagen?)

Om man, mot all förmodan bestämmer sig för att jobba 12.15-22.15 och sedan åka till sina två underbara vänner, för att sedan bege sig till en fest som ligger 1½ timme hemifrån. Så tycker i alla fall jag att det är helt okej att se ut såhär klockan halv sju på morgonen.

Schnyggo

Jag ska försöka skriva mer imorgon, men jag har en del att uträtta tills dess, ungefär i den här ordningen:

- Plugga till psykologiprov
- Göra tyskaläxa
- Välja ut en outfit till skolfotot som (o)trevligt nog inträffar imorgon.

Imorgon ska jag försöka hinna med att ladda upp bilderna på allt nyshoppat, men jag lovar inget.

Ciao!


Inspiration

Hösten är här och för med sig en massa inspiration och ha-begär.
På min önskelista står en pälsmössa (och JA, i äkta päls), en snygg jacka med 3/4 ärm, en svart ldb med t-shirtärmar, någon snygg babydoll klänning samt ett par ridstövlar i svart eller brunt. Jag skulle inte heller säga nej till en svart läderväska från Ritzzo som jag spanat in och inte heller till en röd mellanstor partyväska. Ge. Mig. Nu.

Bakrund2


Ciao!