F/W 2007 shoes

Trender är något som vi alla följer mer eller mindre. Skotrenden har under de senaste åren gått åt det mer rundtåade och bredklackade hållet. Jag anar en vändning i denna trend, i alla fall en liten kompromiss.


Smala klackar och spetsiga tår från Alexander McQueen och Burberry Prorsum.


Bredklackade och rundtåade pjäser från Marc Jacobs och Louis Vuitton.

Jag är lite trött på söta-chloé-flick-trenden som varat i ett bra tag nu. Även fast de rundtåade, bredklackade skorna har en tuffare design så känner jag en starkare dragning till smala konklackar, lack, klackar i en färg som skiljer sig från resten av skon (är kär i skon på bild 1), nitar, sidenklädda pumps med spetsig tå (som hos McQueen) och lårhöga stövlar.

Frågan är vad DU tänker välja att sätta på dina fötterna i höst?

Kommentarer
Postat av: Nora

Gillar de andra paret!

Postat av: Anna

Nora: Andra paret på första raden? Jag med, de liknar balenciagas från i våras väldigt mycket!

2007-05-26 @ 00:13:20
URL: http://fashionable55.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback