Måndag efter lovet, pepp någon?

Det har inte blivit mycket bloggande de sista dagarna, sry! Har jobbat en hel del och var på fest både i fredags och i lördags. Sitter just nu och ordnar med mina individuella val inför 3:an och tror att jag har bestämt mig nu. Engelska C (Certificate in adv. English), måleri och Från terrorbalans till terrorism - Samtidshistoria. Den sistnämnda valde jag idag och jag får se hur kursen blir, om inte annat får jag väl byta. I förklaringen står det:


"Självmordsbombare, globalisering, inbördeskrig, etnisk rensning, flyktingläger, svält, Mc Donald?s, World Trade Center, al Qaida, fundamentalism, skuldkris, IMF, FN, EU, Internet, CNN? Kursens syfte är att ge dig ökad kunskap om världspolitiken och samhällsutvecklingen från Andra världskrigets slut till idag. Vi undersöker t.ex. bakgrunden till moderna konflikter, studerar hur media formar vår bild av omvärlden och globaliseringens inverkan på våra liv."

Låter högst intressant tycker jag.

Nu ska jag roa mig med att kolla runt lite i bloggar (glöm inte att jag är en A.B, anonym blogglist) och sedan spana in visningarna som har trillat in hos style.com.
Ciao!


Kommentarer
Postat av: Victoria

Den sistnämnda kursen låter riktigt intressant! själv går jag på en liten privatskola, så några sådana kurser fick minsann inte jag välja mellan. Däremot håller jag ju på att avsluta ett 100p långt projektarbete om just terrorism/självmordsbombning. Sjukt intressant! Allt det där är ju nödvändigt vetande. Vet man inget om terrorism eller om globalisering, så kommer man ju inte heller i framtiden kunna bekämpa det.

Postat av: Anna

Victoria: Men om du kan göra projektarbete om det så kanske det inte gör så mycket att du inte kan välja liknande kurser?! Jag håller med dig, det är verkligen nödvändigt vetande, för just som du skrev, hur ska vi annars kunna motverka/bekämpa det?

2007-03-05 @ 18:45:41
URL: http://fashionable55.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback