Midsommar!

Ahh midsommar ger en härlig magkänsla, jag blir liksom uppfylld av lycka när jag hör ordet. Alla barndomsminnen kommer upp (små grodorna-dans, krans i håret osv). Min familj brukade tillbringa midsommar på vår ö, men eftersom att den såldes (anledningen var att vi inte var där mer än på midsommar och ingen hade tid att åka dit och sköta om stället), så blir det midsommarfirande hemma idag, det blir nog mysigt det med.

Jag funderar faktiskt på att binda en krans till både mig och lillebror, det som stoppar mig är att man alltid kommer hem med för lite blommor så att kransarna blir kransen och så blir den inte sådär tjock och fin som man ville, utan tunn och ynklig. Får helt enkelt se hur det blir med den saken.

Igår var jag på middag hemma hos Dian, vi (=Dian, Jag, Frida, Hanna, Lina och Anders) hade jättetrevligt och skrattade hela natten. Maten (och vinet) var jättegott.

Nej nu tror jag att jag ska hoppa in i duschen och klä på mig (vit Zara-klänning?), sitter nämligen här i mjukisbyxor och långärmad t-shirt efter att ha hjälpt mamma i trädgården.

So long.



Midsommarstång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback